18 Nisan 2010 Pazar

Eden Mi Buldu? Çok Mu Geç Oldu?

"Deniz gezmiş ve arkadaşlarını astıran hakim öldü!"

Bugün bu haberi duyduğum anda “Etme bulma dünyası, iyi olmuş” şeklinde gayri ihtiyari bir yanıt verdim kendimce. Ve düşündüm hemen ardından “Bir insanın ölümüne sevindin mi sen Gülcan?” Şaşırtıcı bir şeydi bu. Birisinin ölüm haberini almış ve aklımdan geçirdiğim birkaç kelime sonrasında da “İyi olmuş”u eklemiştim… Evet, sevinmiştim. Kişinin kendisine bile itirafı zor belki bunun, fakat ben bu habere sevinmiştim.

Deniz, Hüseyin ve Yusuf’un idamına karar verip de kalem kıran sıkıyönetimci, cuntacı Ali Elverdi böyle bir sonu hak etmemişti aslında. Hatta 86 yaşında değil, daha erken bir yaşta, daha da hak ettiği şekilde ölmeliydi bana göre. Bu ölüm geç kalmış bir ölümdür aslında. Yine de kendi sonunun da o katlettiği gençlerin sonlarına benzemesi, yediği yemeğin nefes borusuna kaçması ve solunum yetmezliği sonucu ölmesi bana bunun nedenini “Mazlumların ahı mıydı bu son?" diye düşündürmedi değil…

Keşke yargılanabilseydi. Ama adalet sisteminin y(!)oktan olduğu memleketimde bunun gerçekleşmesini beklememiştim hiçbir zaman… Etmişti,,,, benzerini buldu,,,, ve sonu ettiğinin benzeri oldu…

İlahi adalet değil. İnanmam ilahi güce. Edenin bulduğu çok geç kalmış bir sondur bu...

Gülcan Ç.


Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl