19 Haziran 2010 Cumartesi

Ayna Ayna Söyle Bana…

Aylardır aynı noktada “bizim için” bir uygulama yapılıyor.
Ne sandınız? Tabii ki kimlik kontrolü…
Bir alt geçitte birkaç resmi polis alt geçitten geçen insanları, sadece erkekleri durdurarak kontrolden geçiriyorlar. Hafta sonu olması dolayısiyle suç da sokağa çıkıyor tabii. Havalar da güzel. Fakat, ne tuhaftır ki suç, sadece erkeklerin üzerinde sokağa çıkıyor ve sadece onların üzeri aranıyor, kimlikleri kontrol ediliyor. Suç oranlarına bakılırsa erkeklerin ağırlıkta olduğunu görmek kaçınılmaz ama, bu kadınların suç işlemediği, işlemeyeceği anlamına da gelmiyor. Ayrımcılıktan söz eden kadınların seslerini burada da duymak istiyorum. Zira nar tanemiz, nur tanemiz, bir tanemiz kadınlarımız vatandaş olarak görülmemekte ve yok sayılmaktadır. Kötü niyetli erkek kişiler tarafından bir kadın kullanılarak suçun yürüyebileceği ihtimalini elbette bir tek ben düşünmüyorum. Arama noktalarının hep aynı yerler olması da kendimi güvende hissetmeme engel oluyor. Çünkü bunu bilen kötü niyetli erkek kişiler o noktayı kullanmak yerine, 250 metre ilerdeki köprüyü ya da, 100 metre gerideki alt geçidi kullanabilir. Suç bağıra bağıra, elini kolunu sallaya sallaya gelebilir.
Şort, tişörtten oluşan yazlık kıyafetlerimle geçtim aralarından. Göz göze geldik, sanki aynalı bir yerden geçmişim gibi, podyumda yürür gibi geçtim. Bu kez neden durdurulmadım, neden kimlik sorulmadı bana. Beni beğendiler mi bu defa?
İntiharım, istifa mektubu gibi duruyor cebimde hala…
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl